header-ua

Національний інформаційний центр
академічної мобільності
ENIC UKRAINE

Путь на сайте

МЕРЕЖА UaReNet

Справедливе, прозоре і доброчесне визнання освітніх кваліфікацій є однією з ключових цінностей освітнього простору України та ЄПВО.

У 2014 році Законом України «Про вищу освіту» повноваження на проведення процедури визнання також було надано закладам вищої освіти, а разом з ними й відповідальність за прийняті рішення. З того часу, пріоритетною задачею української системи освіти стало об’єднання на єдиному майданчику зусиль Міністерства освіти і науки України, ENIC Ukraine та закладів вищої освіти України задля розбудови національної системи освіти та системи забезпечення якості освіти, поширення культури прозорого і доброчесного визнання, зміцнення співпраці, обміну досвідом та взірцевими практиками визнання, навчання, моніторингу.

Всеукраїнська мережа з визнання іноземних освітніх кваліфікацій UaReNet (Ukrainian Recognition Network) була створена за ініціативи Міністерства освіти і науки України та ENIC Ukraine як члена міжнародної мережі ENIC-NARIC і об’єднала під однією «парасолькою UaReNet» визнавачів освітніх кваліфікацій всієї України!

18 лютого 2020 року відбулося урочисте підписання офіційними представниками Міністерства освіти і науки України та ENIC Ukraine Меморандуму про створення та розвиток всеукраїнської мережі з визнання іноземних освітніх кваліфікацій UaReNet.

2 березня 2020 року відбулася установча конференція мережі UaReNet, на яку зібралися українські та міжнародні стейкхолдери. Ініціатива набула широкої підтримки, зокрема представників Лісабонської конвенції, Бюро ENIC мережі ENIC-NARIC, Європейського реєстру забезпечення якості освіти (EQAR), Європейської студентської ради (ESU), Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти (НАЗЯВО), Еразмус+ офісу в Україні та інших організацій. На установчій конференції 85 закладів вищої освіти стали учасниками мережі. Детальніше >>

Як зазначила Єннеке Локхофф, головний спеціаліст з політики ENIC-NARIC Нідерландів (NUFFIC), яка також обіймала посаду віцепрезидента мережі ENIC-NARIC у березні 2020 року:

“Коли я вперше дізналася, що Україна має намір створити мережу з визнання, дуже зраділа, тому що розуміла, який у такої мережі великий потенціал. Мене вразив текст Меморандуму про її створення, я подумки аплодувала кропіткій роботі щодо розроблення цього документа. Це значне досягнення, в ньому чітко визначено необхідність імплементації Лісабонської конвенції і у більш широкому розумінні її застосування для забезпечення доступу до вищої освіти і навчання протягом життя. Меморандум також утверджує принципи прозорості, діалогу та взаємоповаги і, підписуючи його, ви сприяєте втіленню цих принципів”.

Постійні учасники мережі: Міністерство освіти і науки України та ENIC Ukraine.

Функції координатора роботи мережі UaReNet покладено на ENIC Ukraine.


Цілі UaReNet

  • сприяння розвитку академічної мобільності, забезпеченню рівного доступу до вищої освіти, працевлаштуванню власників іноземних освітніх кваліфікацій;
  • розширення прав і можливостей особистості у навчанні впродовж життя;
  • підвищення в Україні рівня та вдосконалення якості процедури визнання іноземних освітніх кваліфікацій;
  • укріплення співпраці визнавачів іноземних освітніх кваліфікацій України;
  • налагодження обміну інформацією та досвідом;
  • впровадження та популяризація найкращих практик визнання іноземних освітніх кваліфікацій;
  • дослідження та вирішення проблемних питань у сфері визнання іноземних освітніх кваліфікацій.

Принципи UaReNet

Принципи UaReNet базуються на дотриманні:

  • положень Конвенції про визнання кваліфікацій з вищої освіти в європейському регіоні (Лісабон, 11 квітня 1997 р.), додаткових текстів та рекомендацій до неї;
  • положень Глобальної конвенції про визнання кваліфікацій вищої освіти (Париж, листопад 2019 р.);
  • Стандартів і рекомендацій щодо забезпечення якості в Європейському просторі вищої освіти (Стандарти ESG);
  • основ прозорості, відповідальності, спільного діалогу, взаємоповаги та єдності форматів для обміну інформацією.

Завдання UaReNet

  • сприяння ефективній взаємодії між учасниками мережі UaReNet та міжнародних мереж з визнання іноземних освітніх кваліфікацій;
  • розповсюдження та дотримання ідеї прозорого і доброчесного визнання відповідно до Лісабонської конвенції, Глобальної конвенції, додаткових текстів та рекомендацій до неї, Стандартів ESG, національного законодавства та провідних практик визнання іноземних освітніх кваліфікацій;
  • розширення обміну інформацією між учасниками мережі UaReNet, створення, наповнення, використання та актуалізація баз даних між ENIC Ukraine та закладами вищої освіти;
  • проведення заходів та інформаційно-консультативної роботи щодо прозорих і справедливих практик, сучасних тенденцій визнання іноземних освітніх кваліфікацій;
  • розробка та впровадження програм, курсів і проєктів, у тому числі міжнародних, спрямованих на підвищення рівня обізнаності та обміну досвідом щодо процедури визнання іноземних освітніх кваліфікацій.

Цю інформацію було створено за фінансової підтримки Ради Європи. Точка зору, висловлена автором, ні в якому разі не може вважатися офіційною думкою Ради Європи.

ПРОПОЗИЦІЇ ДО СПІВПРАЦІ

Шановні друзі, партнери та клієнти ENIC Ukraine!

Наша команда завжди готова до самовдосконалення, відкрита до нових ідей та проєктів, які допоможуть розвитку та вдосконаленню процедури визнання освітніх кваліфікацій як в Україні так і за її межами.

Якщо Ви зацікавлені у співпраці з командою ENIC Ukraine в сфері визнання освітніх кваліфікації та маєте пропозиції, будь ласка, напишіть нам на e-mail: news@enic.in.ua або заповніть відповідну Google форму.

Ми радо розглянемо всі пропозиції та зв’яжемося з Вами!


Цю інформацію було створено за фінансової підтримки Ради Європи. Точка зору, висловлена автором, ні в якому разі не може вважатися офіційною думкою Ради Європи.

ДЕРЖАВНІ СТАНДАРТИ

ДЕРЖАВНІ СТАНДАРТИ

ІНКЛЮЗИВНЕ НАВЧАННЯ

ІНКЛЮЗИВНЕ НАВЧАННЯ

ДЕРЖАВНА ПІДСУМКОВА АТЕСТАЦІЯ

Державна підсумкова атестація (ДПА) є формою контролю відповідності освітнього рівня випускників закладів загальної середньої освіти та інших закладів освіти, що забезпечують здобуття повної загальної середньої освіти.

У мирний час відповідно до законодавства ДПА проводиться наприкінці навчального року для учнів, які завершують здобуття початкової (у 4 класі), базової середньої (у 9 класі) та профільної середньої освіти (в 11 класі), а також здобувають професійну (професійно-технічну) освіту або фахову передвищу освіту на основі базової середньої освіти, крім учнів, які раніше здобули повну загальну середню освіту.

Перелік навчальних предметів для проведення ДПА щороку визначається і затверджується Міністерством освіти і науки України. ДПА з української мови є обов'язковою для здобувачів всіх рівнів загальної середньої освіти. Для здобувачів початкової та базової середньої освіти обов'язковою є ДПА з математики. Для здобувачів повної загальної середньої освіти (профільної середньої освіти) є обов'язковою ДПА з математики у формі зовнішнього незалежного оцінювання (ЗНО).

Результати ДПА оцінюються відповідно до критеріїв оцінювання результатів навчання, затверджених Міністерством освіти і науки України, – зазвичай для учнів 9 та 11 класів за 12-бальною шкалою оцінювання навчальних досягнень учнів, а для 4 класів – рівнево («початковий» (П), «середній» (С), «достатній» (Д), «високий» (В)).

Результати ДПА не враховуються під час виставлення річних оцінок із навчальних предметів, але заносяться у додаток до свідоцтва про здобуття базової загальної середньої освіти (9 клас), додаток до свідоцтва про здобуття повної загальної середньої освіти (11 клас). ДПА учнів, які завершують здобуття початкової освіти, здійснюється лише з метою моніторингу якості освітньої діяльності закладів освіти та якості освіти.

ДПА може проводитися в закладі освіти у формі зовнішнього незалежного оцінювання (ЗНО). Результати ЗНО з трьох навчальних предметів зараховуються як результати ДПА за освітній рівень повної загальної середньої освіти (профільної середньої освіти) для випускників старшої школи.

ЗНО в Україні є одночасно однією із форм державної підсумкової атестації по завершенню навчання на рівні повної загальної середньої освіти (профільної середньої освіти) і формою вступних іспитів до закладів вищої освіти (ЗВО), за результатами яких відбувається конкурсний відбір до ЗВО.

Після проходження ЗНО видається Сертифікат зовнішнього незалежного оцінювання та окремо Інформаційна картка з результатами ЗНО. Сертифікати ЗНО можуть бути використані для вступу до ЗВО обмежений період часу, який щороку визначається нормативно-правовим актом. Переважно це два-три роки.

До впровадження заходів, спрямованих на запобігання поширенню короновірусної хвороби (COVID-2019) та повномасштабного вторгнення рф на територію України, випускники проходили ДПА у формі ЗНО або в іншій формі в обов’язковому порядку. Перелік причин для проведення ДПА не в формі ЗНО, а також перелік причин для звільнення від ДПА визначено законодавством.

У період з 2020-2021 років у зв’язку із здійсненням заходів, спрямованих на запобігання виникненню та поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19) до чинного законодавства України були внесені певні зміни. У 2019/2020 та 2020/2021 навчальних роках здобувачі освіти, які завершили здобуття повної загальної середньої освіти, звільнялися від проходження державної підсумкової атестації та мали право пройти ДПА (у тому числі у формі ЗНО) за власним бажанням. Детально – в інформаційній довідці щодо здобуття рівня/кваліфікації повної загальної середньої освіти та вступу на програми вищої освіти в Україні та зміни, спричинені COVID-2019.

Через воєнні дії в Україні в 2021/2022 та 2022/2023 навчальних роках від проходження державної підсумкової атестації було звільнено учнів, які завершували здобуття початкової, базової загальної середньої освіти та повної загальної середньої освіти (профільної середньої освіти). Детально – в інформаційній довідці щодо особливостей проведення державної підсумкової атестації в умовах воєнного стану.


Додаткові матеріали:

1) Закон України «Про освіту» від 5 вересня 2017 року № 2145-VIII

2) Закон України «Про повну загальну середню освіту» від 16 січня 2020 року № 463-IX

3) Закон України «Про вищу освіту»

4) Закон України «Про внесення змін до деяких законів України у сфері освіти» від 24 березня 2022 року № 2157-IX

5) Закон України «Про внесення змін до деяких законів України щодо державної підсумкової атестації та вступної кампанії 2023 року» від 23 лютого 2023 року № 2925-IX

6) Наказ Міністерства освіти і науки України від 07.12.2018 № 1369 «Про затвердження Порядку проведення державної підсумкової атестації»

7) Наказ Міністерства освіти і науки України від 30.03.2020 № 463 «Про звільнення від проходження державної підсумкової атестації учнів, які завершують здобуття початкової та базової загальної середньої освіти, у 2019/2020 навчальному році»

8) Наказ Міністерства освіти і науки України від 03.03.2021 № 273 «Про звільнення від проходження державної підсумкової атестації учнів, які завершують здобуття початкової та базової загальної середньої освіти, у 2020/2021 навчальному році»

9) Наказ Міністерства освіти і науки України від 28.02.2022 № 232 «Про звільнення від проходження державної підсумкової атестації учнів, які завершують здобуття початкової та базової загальної середньої освіти, у 2021/2022 навчальному році»

10) Наказ Міністерства освіти і науки України від 11.01.2023 № 19 «Про звільнення від проходження державної підсумкової атестації учнів, які завершують здобуття початкової та базової загальної середньої освіти, у 2022/2023 навчальному році»


Цю інформацію було створено за фінансової підтримки Ради Європи. Точка зору, висловлена автором, ні в якому разі не може вважатися офіційною думкою Ради Європи.

Більше статей...

  1. Законодавство в сфері освіти
  2. СТУПІНЬ ФАХОВОГО МОЛОДШОГО БАКАЛАВРА
  3. Інформація про структуру, принципи формування та розмір оплати праці, винагороди, додаткового блага директора та заступника директора Державного підприємства «Інформаційно-іміджевий центр»
  4. Проєкт Європейського Союзу Еразмус+ KA3 «TPG on LRC: Тематична партнерська група B щодо імплементації Лісабонської конвенції з визнання кваліфікацій в країнах ЄПВО»
  5. Міжнародні проєкти
  6. МІЖНАРОДНІ ПРОЄКТИ
  7. ДОСВІД ІНШИХ КРАЇН В ПИТАННЯХ ВИЗНАННЯ КВАЛІФІКАЦІЙ ЗАКЛАДАМИ ОСВІТИ
  8. СИСТЕМИ ОСВІТИ КРАЇН СВІТУ
  9. NATIONAL QUALIFICATIONS FRAMEWORK
  10. Запобігання корупції
  11. НАЦИОНАЛЬНАЯ РАМКА КВАЛИФИКАЦИЙ
  12. НАЦІОНАЛЬНА РАМКА КВАЛІФІКАЦІЙ
  13. Дайджест ENIC Ukraine Випуск 3
  14. Дайджест ENIC Ukraine Випуск 2
  15. Полезные ссылки
  16. Інформація про діяльність підприємства
  17. СЕРВІСИ І КОНТАКТИ
  18. Швеция приглашает на конференцию 12-13 июня 2017 г.
  19. ДОКУМЕНТЫ О ПОСЛЕДИПЛОМНОМ ОБРАЗОВАНИИ
  20. Описание документов о высшем образовании (научные степени) государственного образца и приложений к ним, академической справки