Путь на сайте
ПРОФІЛЬНА СЕРЕДНЯ ОСВІТА
- Деталі
- Категорія: Без категории
- Опубліковано: Середа, 18 січня 2012, 10:49
- Перегляди: 78710
Профільна середня освіта – третій рівень повної загальної середньої освіти (10-12* класи). Це останній етап одержання повної загальної середньої освіти, на якому в свідомості учнів формується цілісна картина світу. Випускники старшої школи володіють способами пізнавальної та комунікативної діяльності, умінням одержувати інформацію з різних джерел і самостійно опрацьовувати її, застосовувати набуті знання у повсякденному житті.
Здобуття профільної середньої освіти гарантується за академічним або професійним спрямуванням:
- академічне – профільне навчання на основі поєднання змісту освіти, визначеного стандартом профільної середньої освіти, і поглибленого вивчення окремих предметів з урахуванням здібностей та освітніх потреб здобувачів освіти з орієнтацією на продовження навчання на вищих рівнях освіти;
- професійне – орієнтоване на ринок праці профільне навчання на основі поєднання змісту освіти, визначеного стандартом профільної середньої освіти, та професійно орієнтованого підходу до навчання з урахуванням здібностей і потреб учнів.
У старшій школі зміст освіти і вимоги до його засвоєння диференціюються за трьома рівнями:
- обов’язкові результати навчання – визначаються Державним стандартом базової та повної середньої освіти;
- профільний, зміст якого визначають програми, затверджені Міністерством освіти і науки України;
- академічний, за програмами якого вивчаються дисципліни, що тісно пов’язані з профільними предметами (наприклад, фізика у хіміко-біологічному профілі).
Для учнів, які не визначилися щодо напряму спеціалізації, здійснюється загальноосвітня підготовка.
Заклади. Профільну середню освіту учні здобувають у ліцеях – загальноосвітніх навчальних закладах ІІІ ступеня, які також можуть забезпечувати здобуття базової середньої освіти та початкової освіти. Здобуття загальної середньої освіти також можуть забезпечувати заклади професійної (професійно-технічної), фахової передвищої, вищої освіти та інші заклади освіти, що мають ліцензію на провадження освітньої діяльності у сфері загальної середньої освіти.
Тривалість навчання. Період навчання у старшій школі становить 2 роки, а з 01 вересня 2027 року становитиме 3 роки. Кількість учнів у класі зазвичай становить не більше 30 осіб.
Тривалість занять. Урок на рівні профільної середньої освіти зазвичай триває 45 хвилин.
Оцінювання. Оцінювання знань учнів здійснюється за 12-ти бальною системою (шкалою), де 12 – найвищий бал.
Закінчення. Після закінчення 11(12)*-го класу та здобуття повної загальної середньої освіти проводиться випуск учнів. Як правило, вік випускників становить 16-17 років. Контроль за результатами навчання здійснюється шляхом державної підсумкової атестації. Зміст, форми, порядок і терміни проведення атестації визначаються і щорічно затверджуються Міністерством освіти і науки України.
З метою збереження життя і здоров’я учнів в умовах воєнного стану у 2022/2023 навчальному році учні були звільнені від проходження державної підсумкової атестації.
Документ про освіту. Учням, які закінчили 11(12)*-й клас і пройшли державну підсумкову атестацію, видається свідоцтво про здобуття повної загальної середньої освіти. Разом із свідоцтвом видається додаток до нього, де зазначаються досягнення учнів у навчанні в балах.
Випускники, які мають високі досягнення у навчанні, нагороджуються золотою медаллю – «За високі досягнення у навчанні» або срібною – «За досягнення у навчанні» та отримують свідоцтво про здобуття повної загальної середньої освіти з відзнакою.
Золотою медаллю нагороджуються випускники, які за період здобуття профільної середньої освіти досягли високих успіхів у навчанні та за результатами семестрового, річного оцінювання і державної підсумкової атестації мають досягнення у навчанні 10-12 балів з навчальних предметів. Срібною медаллю нагороджуються випускники, які за період здобуття профільної середньої освіти досягли високих успіхів у навчанні та за результатами семестрового, річного оцінювання та державної підсумкової атестації мають досягнення у навчанні 10-12 балів та достатній рівень (не нижче 9 балів) не більше ніж з двох навчальних предметів.
Здобуття профільної середньої освіти за будь-яким спрямуванням (академічним чи професійним) не обмежує право особи на його зміну, а також на здобуття освіти на інших рівнях освіти. Випускники, що отримали повну загальну середню освіту, мають право на вступ до будь-якого закладу вищої освіти.
До 2027 року запровадження освітніх програм трирічної профільної школи можливе за рішенням МОН.
* навчання учнів за програмами 12-річної повної загальної середньої освіти починається:
• для початкової освіти – з 1 вересня 2018 року;
• для базової середньої освіти – з 1 вересня 2022 року;
• для профільної середньої освіти – з 1 вересня 2027 року.
Історичний профіль:
Повна середня освіта до 2018 року
Цю інформацію було створено за фінансової підтримки Ради Європи. Точка зору, висловлена автором, ні в якому разі не може вважатися офіційною думкою Ради Європи.

ПОЧАТКОВА СЕРЕДНЯ ОСВІТА
- Деталі
- Категорія: Без категории
- Опубліковано: Середа, 18 січня 2012, 10:25
- Перегляди: 32840
Початкова середня освіта (1-4 клас) – це перший рівень повної загальної середньої освіти, який дає старт інтелектуальному, фізичному та соціальному розвитку дитини. Саме в початковій школі діти здобувають перший досвід – вміння навчатися, культури поведінки тощо.
З 2018/2019 навчального року учні перших класів розпочали навчання за програмами 12-річної повної загальної середньої освіти Нової української школи. Повний перехід на 12-річну систему шкільної освіти має відбутися у 2027 році. Детальніше>>
Заклади. Початкову освіту учні здобувають у загальноосвітніх навчальних закладах І ступеня, що функціонують самостійно або є складовою загальноосвітніх закладів освіти І-ІІ, І-ІІІ ступенів. Кількість учнів у класі зазвичай становить не більше 24 учнів.
Тривалість навчання. В Україні здобуття початкової освіти триває 4 роки. Зазвичай до школи йдуть діти, яким виповнилося шість років. У семирічному віці діти обов’язково повинні розпочати навчання. Діти з особливими освітніми потребами можуть розпочинати навчання з іншого віку, у такому разі тривалість навчання може бути подовжена, а освітня програма доповнюється корекційно-розвитковим складником.
Тривалість занять. З урахуванням санітарно-гігієнічних норм уроки в початковій школі тривають: у 1 класі – 35 хвилин, 2–4 класах – 40 хвилин. Початкова школа працює за режимом п’ятиденного навчального тижня. У спеціалізованих школах, в яких молодші школярі вивчають іноземну мову, навчальний тиждень може тривати 6 днів.
Оцінювання. Результати навчання у початковій школі зазвичай оцінюють вербально. У 3-4 класах за вибором закладу освіти учні можуть отримувати вербальні або рівневі оцінки, які можуть виражатися як усно, так і письмово. Рівневе оцінювання є плавним переходом від вербального оцінювання у початковій школі до бального у базовій школі.
Вербальне оцінювання виражається словами: «має значні успіхи», «демонструє помітний прогрес», «досягає результату за допомогою дорослих», «потребує уваги і допомоги», рівневе – «початковий» (П), «середній» (С), «достатній» (Д), «високий» (В).Закінчення. 4-й клас у початковій школі є випускним. Він закінчується проведенням державної підсумкової атестації навчальних досягнень випускників, найчастіше з української мови або мови навчання, читання та математики. Державна підсумкова атестація в початковій школі здійснюється лише з метою моніторингу якості освітньої діяльності закладів освіти та якості освіти. Зміст, форми, порядок і терміни проведення атестації щорічно визначаються й затверджуються Міністерством освіти і науки України.
Через пандемію COVID-19 учні, які завершували здобуття початкової загальної середньої освіти у 2020/2021 навчальному році, були звільнені від проходження державної підсумкової атестації.
У 2021/2022 та 2022/2023 навчальних роках випускники початкової школи були звільнені від проходження державної підсумкової атестації з метою збереження життя і здоров’я учнів в умовах воєнного стану.
Освітніми результатами початкової школи є:
- повноцінні мовленнєві, читацькі, обчислювальні та фізкультурно-рухові уміння;
- узагальнені знання про світ;
- достатньо розвинені мислення, уява, пам'ять, сенсорні уміння;
- здатність до творчого самовираження;
- ціннісне ставлення до праці, мистецтва, здоров’я;
- уміння виконувати нескладні творчі завдання.
Документ про освіту. Після завершення навчання у початковій школі на підставі результатів річного оцінювання і державної підсумкової атестації учні отримують свідоцтво про здобуття початкової освіти.
Історичний профіль:
Початкова середня освіта до 2018 року
Цю інформацію було створено за фінансової підтримки Ради Європи. Точка зору, висловлена автором, ні в якому разі не може вважатися офіційною думкою Ради Європи.

МЕРЕЖА ENIC-NARIC
- Деталі
- Категорія: Без категории
- Опубліковано: Вівторок, 17 січня 2012, 11:49
- Перегляди: 37432
Мережа ENIC-NARIC – це мережа національних інформаційних центрів з академічного визнання та мобільності (ENIC Network). Cтворена у 1994 році Радою Європи та ЮНЕСКО з метою уніфікації та застосування єдиної для всіх європейських країн політики та практики визнання дипломів/кваліфікацій.
Мережа ENIC тісно співпрацює з Мережею національних інформаційних центрів Європейського Союзу з визнання (NARIC Network), діяльність якої забезпечує Європейська комісія в особі Генерального директора освіти і культури.
Додаткову інформацію ви зможете знайти на веб-сайті Мережі.
Структура і завдання
Інформаційна мережа ENIC складається з Національних інформаційних центрів країн-учасниць Європейської культурної конвенції або країн, що належать до європейського регіону ЮНЕСКО. Центр ENIC – це організація, яка створюється національним керівництвом кожної країни.
Центри різних країн можуть дещо відрізнятися за розміром чи компетенцією, але загалом зобов’язані надавати інформацію з таких питань:
- визнання іноземних дипломів, ступенів та кваліфікацій;
- про систему освіти у власній країні та інших державах;
- можливість отримання освіти за кордоном,
а також щодо інших практичних питань, що стосуються проблем мобільності та визнання.
Потенційними клієнтами ENIC-NARIC є:
- студенти та їхні батьки;
- роботодавці;
- навчальні заклади;
- працівники міністерств, які займаються проблемами вищої освіти;
- інші зацікавлені особи та організації.
Студентам, які планують навчання за кордоном, наполегливо рекомендується заздалегідь знайти потрібну інформацію, аби впевнитися, що отримані там диплом/кваліфікація будуть визнані на його батьківщині.
Представники Мережі ENIC щороку проводять загальну нараду з метою обговорення проблем академічного визнання та мобільності. У період між нарадами Робочі групи моніторять окремі проблеми. Мережа ENIC займає важливу ланку в обміні інформацією між національними центрами з питань освіти, що допомагає у вирішенні питань щодо визнання документів про освіту. Бюро Мережі ENIC проводить засідання двічі-тричі на рік.
Діяльність робочих груп
У рамках Мережі ENIC поточні питання щодо політики та інформаційної діяльності готуються Робочими групами, які згодом надають свої пропозиції щорічним нарадам Мережі. Теми, які підпадають під розгляд Робочих груп, включають в себе:
- проблеми визнання в Болонському процесі;
- транснаціональну освіту;
- додаток до Диплома;
- критерії та процедури оцінки іноземних кваліфікацій та періодів навчання;
- кваліфікації міжнародного доступу до освіти, Європа – США;
- взаємне визнання кваліфікацій;
- електронну інформацію з питань про визнання.